עורך דין גישור

עורך דין גישור

מגשר לא חייב להיות עורך דין גישור. המגשר  הוא אדם שהוסמך לנהל תהליכי גישור; הוא מביא איתו כלים המסייעים לו לתווך בסכסוכים ולאפשר לצדדים להגיע להסכמה ופשרה, ובכך זוהי אלטרנטיבה להליכים משפטיים. הליך גישור הוא דבר שכיח בימינו בסכסוכים אזרחיים, כמו למשל גישור גירושין או גישור בסכסוכים עסקיים.

במאמר זה אנו רוצים לדבר על עבודתו של המגשר, מי יכול לעסוק בכך ומהם הכלים שהוא מביא אל תוך הליך הגישור. נדבר גם על הליך הגישור ויתרונותיו, ולבסוף נסביר למה כדאי עורך דין לגישור.

מגשר

החוק בישראל אינו מגדיר מה נדרש בכדי לעסוק בגישור , אך במידה והוא פועל מטעם בית המשפט ישנן תקנות המגדירות כללים ברורים. כללים אלו נוגעים למהות עבודתו, וחשוב לאמץ אותם בכל הליך גישור:

  • על המגשר חלה חובה כללית של הגינות ותום לב. חל עליו איסור לנהוג במשוא פנים , כלומר אינו יכול לנקוט באפליה לא הוגנת בין הצדדים.
    אסור למגשר לעסוק בתיק מידה וישנו חשש לניגוד עניינים או שידוע על קשר כלשהו בין המגשר לבין אחד הצדדים.
  • אסור למגשר לתת עצות מקצועיות בתחומים שאינם בתחום התמחותו. למשל אם אלו סכסוכים כספיים, והמגשר אינו מבין בנושאי מימון הוא לא יכול לספק עצות. או כאשר מדבר בגישור גירושין והוא אינו עו"ד משפחה, אינו יכול לתת עצות מקצועיות לגבי הדין.
  • יתכן כי במהלך עבודתו ייחשף למידע שהציג בפני אחד הצדדים, עליו לשמור על חשאיות המידע ולא להעבירו לצד השני.
  • אסור למגשר לעשות כל שימוש במידע שעלה מתהליך הגישור.
  • המגשר הוא לעולם לא צד להסכם בין הצדדים.
  • גישור יכול להתבצע בתחומים רבים, ולכן ישנה ציפיה כי המגשר יהיה בעל ידע בתחום שבו הוא מעניק שירות. ומכיוון שבסופו של דבר ההסכמות הן בעלות משמעויות משפטיות, ישנו יתרון ברור לעשות זאת עם עורך דין גישור.

מגשר

הכלים שהמגשר צריך

אנו מרבים לדבר על הליך גישור בהיבטיו המשפטיים, אך עלינו לזכור כי בסופו של דבר יש לתווך בין אנשים, ויש כאן צורך באינטליגנציה רגשית וכלים שאינם משפטיים. אז לצד הידע המשפטי בתחום הרלוונטי, מגשר נדרש גם ליכולת נוספות.

  • עליו להיות בעל יכולת להקשיב לצדדים. יש לדעת כיצד להקשיב באופן אובייקטיבי וענייני על מנת להבין את נקודת המבט של כל צד, ואת הצרכים או החששות שיש לו. הליך הגישור צריך לענות על הצרכים, ולפרק את החששות.
  • בהליכי גישור העניינים עשויים להיות אמוציונליים, ולכן המגשר צריך לדעת כיצד לנהל את העניינים ולשמור תמיד ללא שיח מבוקר ללא התלהטות ויכוח, דבר שתמיד מביא להקשחת עמדות וחוסר רציונליות בתהליך.
  • על המגשר לדעת לזהות את האינטרסים של כל אחד מהצדדים. כל צד עשוי להציג עמדות, אך על המגשר לדעת כיצד לראות לעומק. לא תמיד הצדדים מבטאים את האינטרסים שלהם בצורה ישירה.
  • גם יצירתיות תכונה חשובה מאוד בגישור. זיהוי האינטרסים והיצירתיות מאפשרים למגשר להציע פתרונות למצבים מורכבים.

היתרונות של הליך גישור

כיום מקובל מאוד לפנות למגשרים, ואנו יכולים לראות זאת במבחר הליכים משפטיים. במשרד עורכי דין משפחה אייל סייג מרבים להשתמש בגישור בהליכי גירושין. אך ישנם שם שימושים רבים לרבות: גישור בסכסוכי שכנים, סכסוכי ירושה, צרכנות, סכסוכים בשוק העבודה, חובות כספיים ועוד.

הליך גישור מביא איתו כמה יתרונות חשובים:

  1. זוהי דרך מהירה לסיים סכסוכים. כאשר מגישים תביעה לבית המשפט, הדיונים נקבעים על פי לוח הזמנים של בית המשפט. והעומס על בתי המשפט בישראל הוא דבר ידוע. ואם זוהי סוגיה הדורשת דיונים רבים, זה צפוי להימשך זמן רב.
  2. גישור הוא הפתרון הזול ביותר – לצד הסכסוך עצמו, שיכולים להיות בו מרכיבים כספיים, אסור לכם לשכוח כי ניהול הליך משפטי הוא לא דבר זול. ישנן הוצאות משפט ועלויות עורכי דין. למשל שכר טרחה עורך דין גירושין הוא ממש לא דבר זול. גישור הוא אלטרנטיבה החוסכת בעלויות.
  3. פתרונות WIN-WIN. ישנו הבדל מהותי בין הפתרונות שניתן להגיע בגישור, לבין הכרעת בית המשפט. בית המשפט בוחן כל מקרה על פי חוק, ובסופו של דבר הוא מקבל הכרעה. בתביעה משפטית ישנו צד מנצח וצד מפסיד. מנגד, גישור מחפש הסכמה שהיא לטובת כולם.
  4. מפחית מתיחויות אישיות – ישנם מקרים רבים של גישור משפחתי, כמו למשל גישור בסכסוכי ירושה או גישור לגירושין. הליך הגישור מפחית את המתחים בין הצדדים, וזה דבר חשוב. סכסוכי ירושה יוצרים קרעים משפחתיים כאשר הם מתנהלים בבתי משפט, ובאמצעות גישור ניתן לעשות את הכל באווירה חיובית יותר. וכאשר מדובר בגירושין, זה מפחית מתח בין בני הזוג וזה לטובת הילדים.

עורך דין גישור

עורך דין גישור

המגשר לא חייב להיות עורך דין, למשל בעת גישור משפחתי אלו יכולים להיות עובדים סוציאליים או פסיכולוגים. אך ברור כי בהליכי גישור שיש להם השלכות משפטיות, ואמורים להסתיים בהסכם בעל תוקף משפטי, ישנו צורך בעורך דין.

עורך דין גישור יכול לספק הרבה ערך מוסך להליך, וגם לערוך את ההסכם בסופו של תהליך הגישור. למשל כאשר זוג מבקש לפתוח בהליך גישור לצורך גירושין, בסופו של דבר יש צורך לנסח הסכם גירושין ולהביא אותו לאישור בית המשפט. ולכן כדאי מאוד לעשות את הכל עם עו“ד גירושין.

עורך דין משפחה בחולון אייל סייג עומד לשירותכם במבחר סוגיות מתחום דיני המשפחה, בין אם חיפשתם עורך דין לגביית מזונות או ייעוץ בגירושין, אנו כאן לשירותכם. כתובת משרדינו.

 

Rate this post

עורך דין גישור

עורך דין גישור
עורך דין מומחה לגירושין

אייל סייג, עורך דין משפחה

בעל משרד בוטיק וניסיון רב בדיני משפחה וירושה.
עוסק בין היתר, בגירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים ומזונות אשה, פירוק שיתוף ואיזון משאבים בין בני משפחה, אפוטרופסות, אימוץ, ילדים חטופים, ידועים בציבור, תביעות אותן ניתן להגיש גם לאחר פסק דין ועוד.

“גם גירושין ניתן להשיג בדרכי שלום בהסכם, בעיקר לטובת ילדים שחווייה קשה עד מאד של סכסוך בין הוריהם ייחסך מהם (בעיקר מעמד של קונפליקט נאמנויות), ובכך ימנעו פצעים/נזקים נפשיים שעלולים להיגרם לאותם ילדים בעקבות הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ומתישים. הכל תוך שמירת זכויות דיוניות ומהותיות של הוריהם.”

השארת טלפון לקבלת שיחה

סרטון מומחה דיני משפחה וירושה

מאמרים

עורך דין גישור

עורך דין גישור

מגשר לא חייב להיות עורך דין גישור. המגשר  הוא אדם שהוסמך לנהל תהליכי גישור; הוא מביא איתו

פתיחת תיק גירושין

פתיחת תיק גירושין

כאשר מדברים על פתיחת תיק גירושין, כבר בראש מתרחש בלבול בין בית המשפט לענייני משפחה לבין בית

עורכי דין לענייני ירושה

עורכי דין לענייני ירושה

עורכי דין לענייני ירושה מעניקים שירותים משפטיים חיוניים עבור יורשים. השירות הבסיסי ביותר הוא הגשת בקשה לצו

מינוי אפוטרופוס לקשיש

מינוי אפוטרופוס לקשיש

מינוי אפוטרופוס לקשיש הוא החלטה של בית המשפט. זהו הליך משפטי המיועד למקרים בהם קשישים מגיעים למצב

צוואות הדדיות

צוואות הדדיות

צוואות הדדיות הן כלי משפטי שיכול לתת פתרונות למצבים רבים, וכדאי לזוגות להכיר את האפשרות לערוך צוואה

עורך דין משפחה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון

קרא עוד >>

איך מתגרשים

איך מתגרשים יפה ומהר ומה אפשר לעשות כשלא יודעים לאן לפנות? איך מחליטים להתגרש והאם ניתן לפנות לייעוץ

קרא עוד >>

תחומי עיסוק

תחומי עיסוק משרד עורכי דין אייל סייג מתמחה בתחומי עיסוק שונים בעינייני משפחה עורך דין לגירושין ההחלטה להתגרש

קרא עוד >>