פתיחת תיק גירושין

פתיחת תיק גירושין

כאשר מדברים על פתיחת תיק גירושין, כבר בראש מתרחש בלבול בין בית המשפט לענייני משפחה לבין בית הדין הרבני. אז על מנת לדבר על הליכי גירושין והשאלה איך מתגרשים, כדאי לעשות סדר בראש בכל הנוגע לבית הדין הרבני ובית המשפט.

בית הדין הרבני היא הסמכות הבלעדית בכל הנוגע לתוקף הגט של זוג יהודי, זהו המקום בו מתרחש טקס סידור הגט. ולצד הגט, ישנן סוגיות שונות הקשורות לחלוקת רכוש, משמורת על הילדים ועוד, ואלו הן סוגיות משפטיות. בית הדין הרבני מוסמך לעסוק גם בנושאים הללו.

אך למרות מה שנאמר, ניתן להגיש תביעת גירושין בבית הדין לענייני משפחה. במידה ותביעת הגירושין הוגשה אל בית הדין לענייני משפחה, כל הסוגיות המשפטיות יוסדרו שם. אך את טקס סידור הגט עדיין תדרשו לעשות ברבנות.

וזה מביא אותנו לשאלה הבאה – גירושין ברבנות (בית הדין הרבני) או בבית הדין לענייני משפחה? באופן עקרוני ניתן להגיד כי גישת בית הדין הרבני היא גישה שמרנית, על פי ההלכה היהודית. פסיקותיו של בית הדין הרבני משקפות תפיסות מסורתיות. יש האומרים כי בית הדין הרבני מיטיב עם הגבר; הדבר יכול להיות נכון בסיטואציות מסוימות, אך כדאי להתייעץ מראש עם עורך דין גירושין מומלץ. הוא יודע לבחון את הנסיבות ולהמליץ על פתיחת תיק גירושין בבית הדין הרבני או בית המשפט.

פתיחת תיק גירושין ברבנות

רגע, אפשר גם גירושין בהסכמה

לפני שנדבר על פתיחת תיק גירושין, זכרו כי ישנה גם אפשרות של גירושין בהסכמה. ולמעשה כיום המדיניות מעודדת את הזוגות המתגרשים לעשות זאת באמצעות הגשת בקשה ליישוב סכסוך במשפחה.

פניה אל בית המשפט או בית הדין הרבני נועדה למקרים בהם ישנה מחלוקת קשה בין בני הזוג, והם זקוקים להכרעת בית המשפט. יש הרבה סיבות מדוע להעדיף גירושין בהסכמה; למשל זה הרבה יותר זול, מהיר וגם חוסך מהילדים לראות את הוריהם מתכתשים בבית המשפט. זה יעשה טוב לבריאות הנפשית של כולם.

אך באותה הנשימה אנו יכולים להגיד כי לפעמים העניינים מתוחים ואמוציונליים, דבר המקשה על ניסוח תנאי הגירושין. במקרים שכאלו אנו ממליצים לפנות להליך של גישור לגירושין.

פתיחת תיק גירושין

במידה ומדובר במהלך חד צדדי, יש להגיש את הבקשה לבית הדין הרבני או בית המשפט. זוהי בקשה ליישוב סכסוכי משפחה. ישנו טופס שעליכם למלא, וישנה אגרה שצריך לשלם. אנו ממליצים לעשות זאת תמיד בעזרתו של עו“ד דיני משפחה.

לאחר הגשת הבקשה ליישוב סכסוך, בני הזוג מופנים ליחידת הסיוע; זהו גוף העובד לצד בית המשפט או בית הדין הרבני. גוף זה כולל אנשי מקצוע מהתחום הסוציאלי, תחום בריאות הנפש והתחום המשפטי. גוף זה נועד לסייע לבני הזוג לגבש הסכמות בעניין הגירושין, ולהפחית את העומס על בית המשפט.

נוהל זה נכנס לתוקפו בשנת 2016, והוא ידוע בקרב הציבור בתור חוק גישור חובה. ההליך כולל 4 פגישות, וההשתתפות בהן היא חובה! אם בן/בת הזוג השני לא יגיע, חשוב שידע שיהיו לכך השלכות!

חשוב להתייעץ עם עורכי דין משפחה כבר מהרגע הראשון, אך בשלב זה עורך הדין אינו מורשה להיות נוכח בפגישה הראשונה. בהמשך הצדדים מביאים את עורכי דינם. השאלה מה קורה מכאן והלאה תלויה בכם. יתכן כי תחליטו שאתם יכולים להגיע להבנות, ובעזרת עורך דין לנסח הסכם גירושין.

במידה וחלפו 60 ימים (עשוי להתארך), ולא נפתרה המחלוקת, ניתן להגיש את תביעת הגירושין. הצד שיזם ראשון את המהלך יכול להגיש את הבקשה לסמכות שבה יבחר (בית משפט/בית דין רבני). אם לא עשה זאת תוך 15 יום, בין הזוג השני יכול להגיש תביעת גירושין לסמכות שהוא יבחר.

הערה: בעת הגשת תביעת הגירושין בבית הדין הרבני, ניתן להגדיר את הנושאים שאתם מעוניינים לכרוך בתביעה: חלוקת רכוש, מזונות אשה, מזונות ילדים,  החזקת ילדים, הסדרי שהות.

פתיחת תיק גירושין

עורך דין לענייני משפחה – פתיחת תיק גירושין

אם את/ה חושב/ת על פתיחת תיק גירושין, אינכם לבד!

הסטטיסטיקות מראות כי זוגות רבים מתגרשים, וניתוח הנתונים מראה כי ישנה עליה בשיעור הגירושין בישראל. שיעור הגירושין עומד על כ  15% מהזוגות הנשואים. וניתן לציין כי בערים מסוימות (תל אביב, חיפה ואשדוד), שיעור המתגרשים גבוה מכלל האוכלוסיה. באופן כללי זוהי תופעה המאפיינת ערים גדולות. ניתן מגזרי מראה כי שיעור הגירושין בציבור החילוני גבוה יותר מבקרב הציבור הדתי.

אם יש לך מחשבות לגבי פתיחת תיק גירושין, כדאי להתייעץ קודם כל עם עורך דין משפחה, ויש לכך סיבות שונות. משרד עורכי דין משפחה אייל סייג מאמינים כי הדבר הראשון שצריך לבדוק זה האפשרות של גירושין בהסכמה. וכמובן, במידת הצורך אנו יכולים לסייע בהליכי גישור גירושין.

ואם בכל זאת הכוונה היא להתגרש במהלך חד צדדי, חשוב לנתח את הנסיבות ולהחליט יחדיו האם להגיש תביעת גירושין בבית הדין הרבני או בית הדין לענייני משפחה.

מומלץ לקרוא איך מתחילים הליך גירושין, תוכלו למצוא שם מידע נוסף בענייני פתיחת תיק גירושין.

אייל סייג, עורך דין ונוטריון, הוא בעל ניסיון רב שנתי בתחום ענייני המשפחה. משרדינו מטפל במגוון סוגיות משפטיות לרבות ייעוץ בגירושים, הפרת הסכם גירושין, הסכמי ממון וחיים משותפים ועוד.

 

עורך דין לענייני משפחה ברמת גןכתובת משרדינו.

Rate this post

פתיחת תיק גירושין

פתיחת תיק גירושין
עורך דין מומחה לגירושין

אייל סייג, עורך דין משפחה

בעל משרד בוטיק וניסיון רב בדיני משפחה וירושה.
עוסק בין היתר, בגירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים ומזונות אשה, פירוק שיתוף ואיזון משאבים בין בני משפחה, אפוטרופסות, אימוץ, ילדים חטופים, ידועים בציבור, תביעות אותן ניתן להגיש גם לאחר פסק דין ועוד.

“גם גירושין ניתן להשיג בדרכי שלום בהסכם, בעיקר לטובת ילדים שחווייה קשה עד מאד של סכסוך בין הוריהם ייחסך מהם (בעיקר מעמד של קונפליקט נאמנויות), ובכך ימנעו פצעים/נזקים נפשיים שעלולים להיגרם לאותם ילדים בעקבות הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ומתישים. הכל תוך שמירת זכויות דיוניות ומהותיות של הוריהם.”

השארת טלפון לקבלת שיחה

סרטון מומחה דיני משפחה וירושה

מאמרים

עורך דין גישור

עורך דין גישור

מגשר לא חייב להיות עורך דין גישור. המגשר  הוא אדם שהוסמך לנהל תהליכי גישור; הוא מביא איתו

פתיחת תיק גירושין

פתיחת תיק גירושין

כאשר מדברים על פתיחת תיק גירושין, כבר בראש מתרחש בלבול בין בית המשפט לענייני משפחה לבין בית

עורכי דין לענייני ירושה

עורכי דין לענייני ירושה

עורכי דין לענייני ירושה מעניקים שירותים משפטיים חיוניים עבור יורשים. השירות הבסיסי ביותר הוא הגשת בקשה לצו

מינוי אפוטרופוס לקשיש

מינוי אפוטרופוס לקשיש

מינוי אפוטרופוס לקשיש הוא החלטה של בית המשפט. זהו הליך משפטי המיועד למקרים בהם קשישים מגיעים למצב

צוואות הדדיות

צוואות הדדיות

צוואות הדדיות הן כלי משפטי שיכול לתת פתרונות למצבים רבים, וכדאי לזוגות להכיר את האפשרות לערוך צוואה

עורך דין משפחה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון

קרא עוד >>

איך מתגרשים

איך מתגרשים יפה ומהר ומה אפשר לעשות כשלא יודעים לאן לפנות? איך מחליטים להתגרש והאם ניתן לפנות לייעוץ

קרא עוד >>

תחומי עיסוק

תחומי עיסוק משרד עורכי דין אייל סייג מתמחה בתחומי עיסוק שונים בעינייני משפחה עורך דין לגירושין ההחלטה להתגרש

קרא עוד >>

מזונות ילדים

מזונות ילדים מספר או מזונות לילד הוא נושא המעלה שאלות רבות מכל הצדדים. לפני שנכנסים לדיון על מזונות

קרא עוד >>