עורכי דין לענייני ירושה

עורכי דין לענייני ירושה

עורכי דין לענייני ירושה מעניקים שירותים משפטיים חיוניים עבור יורשים. השירות הבסיסי ביותר הוא הגשת בקשה לצו ירושה או צו קיום צוואה, אך ישנם גם מקרים אחרים כמו התנגדות לצוואה,  סכסוכי ירושה, הסתלקות מעיזבון, הסכם בין יורשים ועוד סוגיות נלוות.

עורך דין ירושה רמת גן אייל סייג מעניק את שירותיו המשפטיים בתחום הירושות והצוואות, לרבות סיוע בתכנון צוואה, עריכת צוואה ופתרונות של צוואה הדדית לבני זוג.

במאמר זה אנו מבקשים לעשות סדר בדברים בכל הנוגע לסוגיה של חלוקת ירושה בין יורשים כאשר אין צוואה. מי הם היורשים החוקיים כאשר אין צוואה וכיצד מתחלק העיזבון ביניהם.

עורך דין ירושה רמת גן

חלוקת ירושה בין יורשים

אחת השאלות השכיחות שמפנים אל עורכי דין לענייני ירושה קשורה למקרים שבהם נפטר לא הותיר אחריו צוואה, ואז נשאלת השאלה מי הוא היורש? האם אלו הם הילדים, האם האלמן/ה? מי בכלל קובע?

את התשובות אנו יכולים למצוא בחוק הירושה תשכ“ה 1965; חוק זה מגדיר ומסדיר את כל כללי הירושה בישראל. החוק מעניק לכל אדם, בעל כשירות משפטית, את הזכות לערוך צוואה. אך אותו החוק גם מגדיר את סדר החלוקה במקרה שבו אין צואה – ירושה על פי דין.

הוראות החוק מורכבות ומנוסחות בשפה משפטית, אך לצורך ההסבר פישטנו את הדברים, וחילקנו אותם לכמה מצבים:

נפטר נשוי עם ילדים – מחצית הרכוש לבן/בת הזוג, והמחצית השנייה מתחלקת באופן שווה בין הילדים. אם אחד מילדיו נפטר, ילדיו של היורש יקבלו את חלקו. בן/בת הזוג זכאים גם לרכב והמיטלטלין.

נפטר נשוי ללא ילדים – בן/בת הזוג מקבל את המיטלטלין, הרכב והדירה (דירה שבה התגוררו יחדיו לפחות 3 שנים). שני שליש מהעיזבון הולך לבן/בת הזוג, והשליש הנותר לקרובי משפחה בקרבת דם ראשונה. אם אין קרובי משפחה, בן/בת הזוג יורשים הכל.

נפטר ללא ילדים וללא בן/בת זוג – ההורים יורשים את כל עיזבונו. במידה ואין הורים, אלו הם האחים. במקרה ובו ישנו הורה אחד בחיים, חצי מתחלק בין האחים וחצי להורה שנותר בחיים.

נפטר ערירי – עיזבונו יועבר לידי המדינה. אנשים עריריים עשויים להעדיף לתרום את רכושם באמצעות הירושה למען מטרות הנחשבות ראויות בעיניהם. ולכן מומלץ עבורם לפנות אל עורך דין לענייני צוואה.

* הזכויות של בני זוג נשואים תקפים גם במקרה של ידועים בציבור.

כפי שהבנתם, לא תמיד חלוקת ירושה בין יורשים, כפי שהיא קבועה בחוק, תואמת את הצרכים של המוריש. ולכן כדאי לפנות אל עורך דין ירושה רמת גן לצורך עריכת צוואה בהתאמה אישית; צוואה המשקפת את הרצונות והצרכים האישיים.

חלוקת ירושה בין יורשים

עורכי דין לענייני ירושה

לאחר שהאדם נפטר, ולא הותיר צוואה, על היורשים להגיש בקשה לצו ירושה. צו הירושה הוא האמצעי בעזרתו ניתן לתת תוקף משפטי לצוואה. למשל אם ישנם נכסי מקרקעין או חשבונות בנק המתחלקים בין היורשים, רשות המקרקעין או הבנק אינכם יכולים להעביר לכם את הזכויות סתם כך; זוהי הסיבה מדוע יש להגיש בקשה לצו ירושה.

יתכן כי ילדיו של הנפטר מגישים את הבקשה, והם אינם מודעים לכך כי הוא הותיר צוואה. מסיבה זו במסגרת ההליך, לאחר הגשת הבקשה היא מתפרסמת לציבור (זוהי הסיבה מדוע אתם נדרשים לשלם אגרת פרסום בסך 66 ש“ח). זוהי הזדמנות לכל מי שיודע על צוואה להגיד את דברו.

מגיש הבקשה צריך ליידע את יתר היורשים על עצם הגשת הבקשה, ולצרף אישור שליחת דואר רשום. גם הליך זה מסייע לבדוק האם מישהו יודע על קיומה של צוואה.

כמו כן תתבצע בדיקה מול רשם הירושות, על מנת לבדוק האם הופקדה צוואה אצל רשם הירושות.

אם הבקשה הוגשה בשלמותה, ללא חוסרים של מסמכים. ואם לא הוגשה התנגדות, לאחר 50 יום תקבלו את צו הירושה ותתאפשר חלקות ירושה בין יורשים.

עורכי דין לענייני ירושה

עורך דין ירושה רמת גן

עורכי דין לענייני ירושה מטפלים בהרבה יותר מהגשת בקשה לצו ירושה או עריכת צוואה. ישנן סוגיות שונות העלולות להתעורר; בראש ובראשונה אלו הן ההתנגדויות לצוואה / ירושה ותחילתם של סכסוכי ירושה. אלו עשויות להיות בעיות המובילות אתכם אל בית המשפט, וזה עשוי לגזול אנרגיה רבה.

אך לא רק התנגדות לצוואה וסכסוכי ירושה. לפעמים ישנו צורך בעריכת תצהיר הסתלקות מעיזבון או עריכת הסכם בין יורשים.

עורך דין ירושה רמת גן אייל סייג עומד לשירותכם עם כל השירותים המשפטיים בסוגיות של ירושות וצוואות.

אייל סייג, עורך דין משפחה, עומד לשירותכם בסוגיות משפטיות שונות, לרבות: שינוי הסכם גירושין, יעוץ גירושין, חלוקת רכוש בגירושין ועוד. אל תהססו לפנות אלינו בכל שאלה. אנחנו כאן בכדי לעזור לכם.

חופשו אותי גם ברשתות החברתיות.

 

Rate this post

עורכי דין לענייני ירושה

עורכי דין לענייני ירושה
עורך דין מומחה לגירושין

אייל סייג, עורך דין משפחה

בעל משרד בוטיק וניסיון רב בדיני משפחה וירושה.
עוסק בין היתר, בגירושין, משמורת ילדים, מזונות ילדים ומזונות אשה, פירוק שיתוף ואיזון משאבים בין בני משפחה, אפוטרופסות, אימוץ, ילדים חטופים, ידועים בציבור, תביעות אותן ניתן להגיש גם לאחר פסק דין ועוד.

“גם גירושין ניתן להשיג בדרכי שלום בהסכם, בעיקר לטובת ילדים שחווייה קשה עד מאד של סכסוך בין הוריהם ייחסך מהם (בעיקר מעמד של קונפליקט נאמנויות), ובכך ימנעו פצעים/נזקים נפשיים שעלולים להיגרם לאותם ילדים בעקבות הליכים משפטיים ארוכים, מייגעים ומתישים. הכל תוך שמירת זכויות דיוניות ומהותיות של הוריהם.”

השארת טלפון לקבלת שיחה

סרטון מומחה דיני משפחה וירושה

מאמרים

עורך דין גישור

עורך דין גישור

מגשר לא חייב להיות עורך דין גישור. המגשר  הוא אדם שהוסמך לנהל תהליכי גישור; הוא מביא איתו

פתיחת תיק גירושין

פתיחת תיק גירושין

כאשר מדברים על פתיחת תיק גירושין, כבר בראש מתרחש בלבול בין בית המשפט לענייני משפחה לבין בית

עורכי דין לענייני ירושה

עורכי דין לענייני ירושה

עורכי דין לענייני ירושה מעניקים שירותים משפטיים חיוניים עבור יורשים. השירות הבסיסי ביותר הוא הגשת בקשה לצו

מינוי אפוטרופוס לקשיש

מינוי אפוטרופוס לקשיש

מינוי אפוטרופוס לקשיש הוא החלטה של בית המשפט. זהו הליך משפטי המיועד למקרים בהם קשישים מגיעים למצב

צוואות הדדיות

צוואות הדדיות

צוואות הדדיות הן כלי משפטי שיכול לתת פתרונות למצבים רבים, וכדאי לזוגות להכיר את האפשרות לערוך צוואה

עורך דין משפחה

עורך דין אייל סייג, עורך דין משפחה מומחה למספר הליכים ומגוון תחומים הקשורים לתחום דיני אישות, בעל ניסיון

קרא עוד >>

איך מתגרשים

איך מתגרשים יפה ומהר ומה אפשר לעשות כשלא יודעים לאן לפנות? איך מחליטים להתגרש והאם ניתן לפנות לייעוץ

קרא עוד >>

תחומי עיסוק

תחומי עיסוק משרד עורכי דין אייל סייג מתמחה בתחומי עיסוק שונים בעינייני משפחה עורך דין לגירושין ההחלטה להתגרש

קרא עוד >>

ייעוץ גירושין

ייעוץ גירושין ממש חשוב ומומלץ! המשפחה המיידית שלנו הם האנשים שהכי משמעותיים בשבילינו מכולם בחיים האלה אז מובן

קרא עוד >>